Ambassadeurs

Feniks wil laten zien dat je dromen kunt waarmaken! Elke ambassadeur heeft een vergelijkbaar verhaal dat jou laat zien: Het is mogelijk! Maar: Wat heb je daarvoor nodig? Dat vertellen zij jou zelf.

Maak kennis met mensen die hun droom hebben bereikt en jou willen helpen dat ook te doen.

Bilal el Mhassani

Bilal-el-Mhassani.jpg

Jeugd en jongerenwerker Dapper junior

"Grijp de kansen die je krijgt"

Bilal is een geïnspireerd jongerenwerker voor stichting Dynamo in Amsterdam. Als Marokkaanse jongere leerde Bilal wat nodig was om succesvol te zijn en besloot hij het roer om te gooien. Dat gaf hem de kans die hij zocht; hij studeerde af aan MBO niveau 4 en is momenteel van plan met een HBO studie te starten om zich verder te ontwikkelen.

Bilal weet hoe belangrijk het is om kansen te grijpen als je ze krijgt en het gebruik maken van je talenten. In zijn manier van spreken en begeleiden van jongeren voel je zijn enthousiasme voor zijn werk en de boodschap die hij aan zijn jongeren wil doorgeven.

"Je kunt bereiken wat je wilt, maar creëer geen excuses die jou tegenhouden."

Stichting Feniks is trots op onze gedreven, talentvolle ambassadeur.

Sidney Mutueel

sidney_mutueel.jpg

Hoofdinspecteur van Politie, (H)-Officier van Justitie

"Succes bereik je niet altijd door de makkelijke weg te kiezen."

Sidney Mutueel is een Nederlandse hoofdinspecteur van politie. Hij werkt al meer dan 23 jaar bij de politie, maar als hij buiten dienst is, wordt hij staande gehouden en gecontroleerd door zijn collega’s.

Sidney maakt zich hard voor, of liever gezegd, tégen ethnisch profileren en ontwikkelt daar beleid en programma’s voor door heel Nederland. Hij geeft trainingen aan de politie-academie en reist het land door om politie-teams te adviseren en instrueren. https://youtu.be/jFH1TpxVkNA Hij begeleidt teams in het voeren van waardevolle gesprekken, bijvoorbeeld hoe om te gaan met complexe diversiteitsvraagstukken om. Daarnaast is hij gastdocent bij de SSR, het studiecentrum voor magistraten.

Als Curacaose man heeft hij veel strijd met zijn omgeving moeten leveren om het succes te bereiken dat hij nu heeft. Sidney weet dat (goed) omgaan met tegenslagen erg belangrijk zijn. Kunnen doorzetten en geloof houden in eigen talenten is essentieel.

"Je bent regisseur van je eigen leven, dus ook van je eigen carrière. Daarvoor heb je een goed sociaal netwerk nodig en mensen die in je geloven. Daarvoor moet je wel eerst in jezelf geloven en ontdekken wat je kwaliteiten en valkuilen zijn."